piątek, 30 stycznia 2009

Z życia KKN- I semestr




9 stycznia 2009 Zajęcia z nauk matematyczno - przyrodniczych:

Nasze pierwsze spotkanie było bardzo ciekawe. Rozpoczęliśmy je od przedstawiania się, abyśmy się lepiej poznali. Później pani opiekun przedstawiła nam harmonogram zajęć i omówiła, czym będziemy się zajmować. Naszym ostatnim zadaniem było wybranie nazwy grupy i założenie bloga, które okazało się dość trudne. Z licznych pomysłów wybraliśmy „KKN Ciconia”.

Na dobry i ciekaw początek wprowadzenie do modułu
„ W głąb substancji i organizmów "





14 stycznia 2009 Zajęcia z przedsiębiorczości

Na dzisiejszych zajęciach dyskutowaliśmy na temat przedsiębiorczości zastanawialiśmy się nad cechami osoby przedsiębiorczej, a potem wypełnialiśmy ankiety, dzięki którym mogliśmy sprawdzić nasze zdolności.

Człowiek przedsiębiorczy filarem gospodarki rynkowej




16 stycznia 2009 Zajęcia z nauk matematyczno - przyrodniczych

Na dzisiejszych zajęciach opracowywaliśmy logo zespołu oraz pisaliśmy krótkie informacje o sobie, które zostały umieszczone we wcześniejszych postach.

Na dobry i ciekawy początek wprowadzenie do modułu
„W głąb substancji i organizmów”

21 stycznia 2009 Zajęcia z nauk matematyczno - przyrodniczych

Dziś przygotowywaliśmy się do doświadczeń. W tym celu korzystaliśmy z książek ze szkolnej biblioteki oraz z własnej wiedzy zdobytej na lekcjach biologii.

„Tajemnice fotosyntezy-barwniki fotosyntetyczne”




23 stycznia 2009 Zajęcia z przedsiębiorczości

Dzisiaj omawialiśmy temat badania gospodarki rynkowej. Poznaliśmy podstawowe mierniki i źródła informacji. Wypełnialiśmy ćwiczenia, które pozwoliły łatwo zapamiętać najważniejsze pojęcia.

Podstawowe mierniki i źródła informacji gospodarczej




28 stycznia 2009 Zajęcia z przedsiębiorczości

Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy po podmiotach w gospodarce rynkowej. Dyskutowaliśmy o roli poszczególnych jednostek. Zastanawialiśmy się nad zależnościami, które łączą je ze sobą.

Podstawowe podmioty w gospodarce rynkowej




04 lutego 2009 Zajęcia z nauk matematyczno - przyrodniczych

Dziś na zajęciach czekała nas niespodzianka, otrzymaliśmy zestaw do doświadczeń. Byliśmy zafascynowani tymi przyrządami. Sprawdziliśmy, czy niczego nie brakuje. Potem podzieliliśmy między siebie zadania i sporządziliśmy listę rzeczy potrzebnych na następne zajęcia. Każdy z nas zabrał ze sobą ziarenko fasoli, żeby wyhodować roślinę, na której liściach przeprowadzimy badania.

"Tajemnice fotosyntezy-barwniki fotosyntetyczne"





6 lutego 2009 Zajęcia z przedsiębiorczości

Dzisiejsze spotkanie było wyjątkowe. Na początku rozmawialiśmy o giełdzie papierów wartościowych. Potem uzupełnialiśmy krzyżówkę, a następnie analizowaliśmy kursy akcji. Najwięcej emocji wzbudziła w nas praca domowa, polegająca na „zabawie w grę na giełdzie”, podczas której mieliśmy zainwestować w akcje 10 tys. Zł i obracać nimi tak, by zysk był jak największy.

"Funkcjonowanie giełdy papierów wartościowych"





11 luego 2009 r. Zajęcia z przedsiębiorczości:

Tematem dzisiejszego spotkania były podaż i popyt. Szukaliśmy wzajemnych zależności między nimi. Zastanawialiśmy się co wpływa na wzrost i spadek oraz podawaliśmy przykłady do życia codziennego.

Prawo podaży i popytu






13 lutego 2009r. Zajęcia z nauk matematyczno-przyrodniczych:

Dziś przeprowadziliśmy próbę doświadczeń .Praca przebiegała sprawnie dzięki wcześniejszemu podziałowi obowiązków. Wyniki badań były pozytywne.

Tajemnice fotosyntezy- skrobia jako sybstancja zapasowa u roślin




4 marca 2009r. Zajęcia z nauk matematyczno-przyrodniczych:

Dziś badaliśmy fotosyntezę. Do doświadczeń wykorzystaliśmy hodowane w domach fasolki . Z zadowoleniem obserwowaliśmy wyniki, które były niemal podręcznikowe.

"Tajemnice fotosyntezy - skrobia jako substancja zapasowa u roślin"




11 marca 2009 r. Zajęcia z przedsiębiorczośći

Dziś dyskutowaliśmy o roli pracy w życiu każdego człowieka. Rozmawialiśmy o różnych zawodach i naszych planach na przyszłość. Później szukaliśmy przysłów i cytatów o pracy. Ostatnim zadaniem było opisanie, czym dla każdego z nas jest praca.

"Praca jako wartość w życiu człowieka"






13 marca 2009r. Zajęcia z nauk matematyczno-przyrodniczych:

Dziś badaliśmy wodę z kranu. Sprawdziliśmy jej skład i korzystając z tabeli klas wody ocenialiśmy jej zdatność do picia.

Czy spożywamy dobrą wodę?

18 marca 2009 r. Zajęcia z nauk matematyczno-przyrodniczych:

Na dzisiejsze zajęcia przynosiliśmy wodę z różnych źródeł (ze studni ,deszczówkę, ze strumienia, mineralną).Sprawdzaliśmy , czy są one zdatne do picia. Wyniki okazały się różne ,ale dość dobre.

"Czy spożywamy dobrą wodę?"



_____________________________________________________________

Oto otrzymane przez nas wyniki:

Woda z kranu (pierwsza klasa czystości, miękka, lekko zasadowa):

NO2 – 0,01
NH4 – 0,1
PO4 – 0,02
NO3 – 0,5
GH – 7
Ph – 7,5


Deszczówka (bardzo miękka):

NO2 – 0,025 (druga klasa czystości)
NH4 – 2 (druga klasa czystości)
PO4 – 0,02 (pierwsza klasa czystości)
NO3 – 5
GH – 4
Ph – 7,5

Ze studni (bardzo zanieczyszczona, twarda, lekko zasadowa):

NO2 – 0,025 (druga klasa czystości)
NH4 – 0
PO4 – 0,01 (pierwsza klasa czystości)
NO3 – 6
GH – 30
Ph – 7

Mineralna ( pierwsza klasa czystości, średnio twarda):

NO2 – 0,01
NH4 – 0,1
PO4 – 0,02
NO3 – 5
GH – 16
Ph – 7,5

Ze strumyka ( średnio twarda):

NO2 – 0,025 (druga klasa czystości)
NH4 – 0,1 (pierwsza klasa czystości)
PO4 – 0,2 (pierwsza klasa czystości)
NO3 – 5
GH – 10
Ph – 7


Napój ( pierwsza klasa czystości, średnio twarda, lekko kwaśna)

NO2 – 0,01
NH4 – 0
PO4 – 0,02
NO3 – 1
GH – 8
Ph – 4

____________________________________________________

20 marca 2009 r. Zajęcia z przedsiębiorczości:

Zajęcia rozpoczęliśmy od wspólnej dyskusji o bezrobociu. Wypisywaliśmy cechy osoby bezrobotnej. Zastanawialiśmy się nad sposobami zwalczania bezrobocia. Potem sprawdzaliśmy statystyki, analizując wysokość stopy bezrobocia. Na koniec omawialiśmy proces zdobywania pracy.

"Praca w gospodarce rynkowej i sposoby przeciwdziałąnia bezrobociu. Poszukiwanie pracy"






27 marca 2009 r. Zajęcia z przedsiębiorczości:

Na dzisiejszych zajęciach dyskutowaliśmy o polityce pieniężnej oraz inflacji. Bardzo nas to zaciekawiło. Następnie rozwiązywaliśmy zadania o panu Grzegorzu. Później każdy z nas wcielił się w rolę poszczególnych osób, które w pewien sposób odczuwają inflację. Kolejnym zadaniem było uzupełnienie tabelki, która dzieliła grupy społeczne na takie, które tracą lub zyskują z powodu inflacji.


Polityka pieniężna i inflacja.